Artikelen

De veelzijdigheid van hummus

Sinds enige tijd staat hummus steeds meer in de schijnwerpers. Waar we een aantal jaren geleden er misschien nog nooit van hadden gehoord, bevat elke supermarkt nu een groot assortiment aan verschillende soorten hummus. Hummus is dan ook erg veelzijdig.

Lees meer

Gespot: koolraaptagliatelle

Volg je een koolhydraatarm dieet, óf wil je gewoon méér groenten eten? Dan is de koolraaptagliatelle echt iets voor jou.

Lees meer

Proosten met melk op Wereldmelkdag

Volgende week, 1 juni, is het Wereldmelkdag en dit jaar is de 20e editie! Wereldmelkdag is opgericht om het belang van melk als wereldvoedsel te erkennen en om het bestaan van de zuivelsector te vieren. Zuivelproducten ondersteunen miljarden mensen bij hun levensonderhoud wereldwijd

Lees meer

Eerste hulp bij krachtoefeningen

We mogen al wat meer ondernemen, maar de sportscholen blijven voorlopig nog dicht. Eerder heb je al balans, rek- en strekoefeningen met de tip meegekregen. Om je lichaam optimaal te laten werken én lichamelijke klachten door zittend werk te verminderen, kan je nog meer doen. Breid je dagelijks balans-, rek- en strekoefeningenschema daarom uit met deze krachtoefeningen. De oefeningen kunnen zowel thuis, op het werk of buiten uitgevoerd worden. 

Lees meer

Tijd voor een powernap

Thuiswerken biedt ook kansen om meer rust te pakken. Waar je normaal gesproken misschien tekort slaapt op werkdagen, heb je nu zelfs de gelegenheid tot een korte powernap.

Lees meer

Hoe ontspan je thuis tijdens deze Coronatijd?

Overal om je heen vliegen de tips voor productief thuiswerken om je oren. Hoe en wat kan je het beste eten, hoe krijg je voldoende beweging en hoe werk je ergonomisch. Maar er zijn weinig tips voor wat je kan ondernemen als de hectiek en de stress je even te veel wordt. Een van de mogelijkheden om stress te verminderen en even uit de hectiek te stappen is mindfulness. Tegenwoordig ervaren steeds meer mensen de positieve effecten ervan.

Lees meer

Gespot: de ‘Ommetje-app’

In deze tijden is het slim om dagelijks een ‘ommetje’ te maken, om zo in beweging te blijven. De Hersenstichting heeft afgelopen maand in samenwerking met Erik Scherder een app ontwikkeld, om jou te motiveren dagelijks minimaal 20 minuten te wandelen. Ga ook de uitdaging aan met de ‘Ommetje- app’!

Lees meer

Zo breid je je balans-, rek- en strekoefeningen uit

Sinds iedereen gevraagd is om zoveel mogelijk thuis te blijven, hebben bewegingswetenschappers en hoogleraren hun angst uitgesproken dat mensen veel te weinig bewegen. Juist nu is het belangrijk om in beweging te blijven menen zij. Voldoende beweging heeft een positief effect op je afweersysteem.

Lees meer

Zo weersta je verveelhonger

We zijn gewend om altijd maar druk te zijn. Het druk zijn geeft je hersenen een soort opwinding. Als je dan binnen je drukke bestaan een rust moment hebt, missen je hersenen de opwinding. Op dat moment grijpen sommigen mensen naar eten. Herkenbaar?

 

Lees meer

Zo voorkom je fysieke klachten als je thuiswerkt

Herken jij dat ook dat het lijkt dat je bij thuiswerken meer vastgekleefd blijft zitten aan je stoel? Er is geen stabureau voorhanden en er zijn geen collega’s om even naar toe te lopen of mee te gaan lunchwandelen. 

Lees meer